Relationskriser

Finns den perfekta relationen? Alla sorters relationer har olika former av kriser jag tror även det är en viktig del även om man håller på att kvävas av tristessen och vardagen. Men nån stans vänder det då finns det två vägar antingen går man igenom den tillsammans eller skiljs och går varsit håll. Men någonstans vänder det någon form av separation blir det alltid. En del människor söker det perfekta förhållandet istället för att se till allt som är tillräckligt bra. Att fundera på det man saknar det man vill känna allt som man faktiskt inte har tror jag är farlogt då glömer man glädjen och lyckan över allt bra det man har. Jag har gått igenon många relationer likaså många separationer. Det har lärt mig en hel del på vägen. En av dom viktigaste är att gräset inte är så mycket grönare på andra sidan vardagen tristessen kommer alltid i fatt. Alla relationer har svackor antingen ger man upp eller kämpar man tills den är över. Hur eller hir tycker jag familjen är det viktigaste. I alla fall för mig och min son. Men lika viktigt är att inse att vad som än sker om man blir lämnad finns det inget som är värt att gå ner sig för deppa ihop. För det finns nya vägar nya glada vägar glöm aldrig det. Även om det innerbär att man får börja om från början igen och igen pch igen förhoppningsvis blir man bättre och bättre för varje gång.


Kommentarer
Postat av: Björn

Genom livets vandring kommer vi för eller senare att snubbla. inget vi kan påverka. Men vi kan däremot välja om vi vill ligga kvar eller att resa oss upp igen och fortsätta vandringen

2012-03-19 @ 11:58:37
URL: http://lackyangel.blogg.se/
Postat av: Lackyangel

Ja så sant. Bara att sträcka på sig och tänka som varje dag jag är bra det här ska bli bra och inte minst vad som än händer har jag varit mednom värre. Shit galor ds all time. But i love life. Love to live not just survive. Kram

2012-03-19 @ 13:31:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0